15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.shop.net.tr/blog 300 true 0
theme-sticky-logo-alt

E-ticaret için Firma Kuruluşu

0 Yorum

Size bu bölümde açmayı düşündüğünüz E-Ticaret Şirketi Kuruluşu aşamaları hakkında bilgi vereceğiz. İş yerinizi açarken hangi aşamaların sizi beklediğini, hangi belgelerin gerektiğini ve neler yapmanız gerektiği hakkında profesyonel görüşümüze sizinle paylaşacağız.

Bu sitede size verilecek bilgilerle birçok işlemi siz yapabilirsiniz ama Türkiye’de bürokrasinin çok yavaş olduğunu profesyonel bir destek olmadan yapacağınız bir işlemin size zaman ve para kaybettireceğini unutmayınız.

Sitemizdeki bilgilerin mümkün olduğu kadar güncel olması için çalışıyoruz ama bildiğiniz üzere Türkiye mevzuatların çok çabuk değiştiği bir ülke. Bu sebeple konu hakkındaki sorularınızı iletişim bölümünden bize iletebilirsiniz.

E-Ticaret Şirketi Kuruluşu
E-Ticaret Şirketi kuruluşu ortalama bir hafta sürmektedir ve bu süre sonunda gerekli izinleri aldıktan sonra şirketler fatura kesebilecek düzeye gelmektedirler. Bu sektöre yatırım yapmak isteyen girişimciler öncelikle hangi kuruluş yöntemini seçeceklerine karar vermeliler. Kanunen herhangi bir kuruluş türünü seçmelerinde önlerinde bir engel bulunmuyor. Bu aşamadan sonra tercih ettikleri kuruluş türüne ait evrakları hazırlamalılar.

Size tavsiyemiz kuruluş için profesyonel bir destek almanız. Kuruluş esnasında yapılacak bir hata daha sonra sizi zor durumda bırakabilir.

  • E-Ticaret Şahıs Şirketi Kuruluşu
  • E-Ticaret Şahıs Şirketi Kuruluş Maliyeti
  • E-Ticaret Şahıs Şirketi Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler
  • E-Ticaret Limited Şirketi Kuruluşu
  • E-Ticaret Limited Şirketi Kuruluş Maliyeti
  • E-Ticaret Limited Şirketi Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler
  • E-Ticaret Anonim Şirketi Kuruluşu
  • E-Ticaret Anonim Şirketi Kuruluş Maliyeti
  • E-Ticaret Anonim Şirketi Kuruluşu İçin Gerekli Belgeler
  • Kuruluş yöntemleri hakkında vergi avantajları – dezavantajları hakkında bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Genel İzin ve Başvurular;
Genel anlamda işyeri açılışı yapabilmek için öncelikle kuruluş aşamasında Vergi Dairesi, şahıs işletmeleri için seçmeli olarak ticaret ya da meslek odası, sermaye şirketleri için ticaret odası başvurusu yapılması gerekiyor. Eğer personel çalıştırılacaksa SGK başvuruları yapılacak. İşyeri Ruhsatı için ise belediyeden izin alınacaktır.

  1. Vergi Dairesi
  2. Sosyal Güvenlik Kurumu
  3. Belediye / İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı
  4. Ticaret Odası / Meslek Odaları

Kuruluş Sonrası Maliyetler
E-Ticaret işi yapacak şirketlerin genel anlamda katlanacakları maliyetler aşağıdaki gibidir. Bu maliyetler firmanın kar – zarar ve iş hacmine göre farklılık göstermektedir.

  • Her ay KDV
  • Her ay çalışanınız var ise sigorta primi
  • Her ay BAĞKUR priminiz
  • Üç ay da bir ya da aylık Stopaj
  • Üç ay da bir Geçici Vergi
  • Yılda bir Yıllık Gelir Vergisi ya da Kurumlar Vergisi
  • Yılda bir yasal defter tasdikleriniz
  • Yılda bir ya da iki meslek odası üye aidatlarınız.
  • Aylık Mali Müşavir Ücretleri

E-Ticaret Şirketi Kuruluşu ve Devlet Destekleri
Şirket kuruluşundan önce KOSGEB aracılığı ile girişimcilik eğitim programlarına katılmanız ve gerekli süreci tamamlamanız durumunda şirket kuruluşu giderlerinizi devlet desteği olarak geri ödemesiz geri alabilirsiniz.

Kuruluş sonrası yapacağınız bazı harcamalar devlet destek ve teşvikleri kapsamında olacak. Bu teşvik ve destekleri KOSGEB, İŞKUR, Ekonomi Bakanlığı üzerinden kullanabilmek siniz.

Yukarıda genel anlamda kuruluş aşaması için bilgiler vermeye çalıştık. Unutulmaması gereken nokta her girişim bazı farklılıklar gösterebilmektedir ve bu girişimin daha başlangıç aşamasında iyi incelenmesi ve buna göre yol haritası çizilmesi gerekiyor. Sermaye tutarı, ortaklık yapısı, kuruluş yöntemi gibi önem arz eden konularda uzman mali müşavir çözüm ortaklarımız size bu süreçte talep etmeniz durumunda yardımcı olacaklardır.

Önceki Yazı
E-ticarete Nereden Başlanır?
Sonraki Yazı
Alanadı (domain), Marka Seçimi

0 Yorum

Yorum Ekle